آموزش بافت دستبند دوستی

خلاصه ای درباره ی آموزش

دستبند دوستی یک کاردستی خیلی خوب است که هرجایی می توانید استفاده کنید. درواقع یکی از ساده ترین چیزهایی است که معمولا می توانید یاد بگیرید. برای اینکار به مقداری نخ گلدوزی یا کاموایی احتیاج دارید. ضخامت آن کاملا به خودتان بستگی دارد که دوست دارید چقدر از دستتان را پوشش دهد. کم کم یاد میگیرید چطور در عرض یک ساعت یک دستبند را تمام کنید و دستتان همینطور تندتر می شود.
من متن آموزش بافت دستبند دوستی را برای شما ترجمه کرده ام 

قدم 1

مواردی که برای بافت دستبند دوستی نیاز دارید:
نخ نازک گلدوزی یا کاموایی، قیچی و سنجاق...طبق تصویر می توانید از نخ های ارزان قیمت استفاده کنید. به وسایل فانتزی احتیاج ندارید. فقط شش رشته نخ آن هم اگر یک سایز نرمال می خواهید. سنجاق یا نوار هم برای نگه داشتن دستبند است تا بافت دستبند کامل شود.

قدم 2

اولین قدم بریدن نخ ها به طول مناسب است. من برای خودم طبق دستورالعمل اولیه از هر نخ حدود 75 تا 80 سانتی متر جدا کردم. از این کوتاهتر که گرفتم به سختی دستبند بسته می شد. مچ دست من حدود 16 سانتی متر است و به نظر میاد اگر 5 برابر نخ مصرف کنیم خوب است. چون نمی توانید نخ هارا باز کنید اگر کوتاهتر یا بلندتر شود. البته می توانید طولانی تر بگیرید اگر بخواهید مثلا دو دور دستبند را دور دست خود بپیچانید.

قدم 3

بعضی ها تا 8 رشته هم استفاده کردند اما برای من 6 رشته خیلی خوب فیکس می شود. هر چقدر هم تعداد رشته ها بیشتر باشد هم بافتن و تفکیک کردن آنها سخت تر است هم ممکن است دستبند پیچ و تاب بخورد. پس برای اینکه صاف باشد باید تعداد رشته ها را زیاد نگیرید. همچنین اینکه رنگ ها چگونه باشند کاملا به شما برمیگردد. اینکه دوست دارید چطور طرحی داشته باشد مثلا کلا از دورنگ استفاده کنید یا هر نخ یک رنگ متفاوت داشته باشد. کاملا سلیقه ای است. در تصاویر نیز تفاوت دستبند 6 رشته ای (نخ) با 8 رشته ای را خواهید دید.

قدم 4

حال باید شروع کرد. نخ ها را جدا کنید و نخ را با هم قرار داده و انتهای آنها را گره بزنید. خب حالا همین انتها را به جایی مثل میز یا یک سنجاق وصل کرده و شروع به بافتن معمولی کنید. اگر 6 رشته دارید، سه تا دو رشته ای جدا کرده و ساده ببافید. این برای قسمتی است که دستبند بسته می شود. به اندازه ای باشد که گره زدنش راحت باشد.

قدم 5

درواقع این نوع دستبند از تعدادی گره های کوچک درست می شود. اینکه چطور الگو و طرحی برای کارتان درنظر گرفتید به شما برمیگردد و ترتیب رنگ نخ ها را برای گره زدن تعیین می کند. برای شروع بافت دو رشته اول سمت چپ را انتخاب کردم. طبق آنچه در تصویر می بینید گره می زنم. با یک رشته همینگونه گره را برای تک تک نخ ها ادامه می دهم تا یک ردیف بافته شده و نخ به سمت راست می رود. پس بطور خلاصه می شود گفت:
ا- میبینید که اولین رشته را از روی رشته دوم عبور داده و سپس از پشت نخ دوم می گذرانیم تا گره بخورد همانطور که در تصویر مشخص است. مهم است که گره روی رشته دوم بخورد تا زیباتر باشد.
2- نخ دوم را محکم گرفته و نخ اول را به سمت گره به بالا بگیرید و بکشید. اما خیلی زیاد نه تا اینکه یک گره کوچک به شما بدهد.
3- حال یک گره دیگر بزنید با گره زدن نخ اول به دور نخ دوم، درست مانند قبل.
4- خب همینطور کار را به سمت راست ادامه بدهید به این صورت که با نخ اول روی سایر نخ ها هر کدام دو گره بزنید.
5- خب یک دور که گره ها را زدید و نخ به سمت راست برده شد. باید کار را ادامه دهید با اولین نخ سمت چپ. حواستان باشد که روی هر نخ دوگره بزنید.
6- همینطور ادامه بدهید تا بافت شما به حدود 8 تا 10 سانت برسد.

قدم 6

خوبی این رنگ های متفاوت این است که وقتی یک رشته بافتش تمام شد در سمت دیگر آویزان می شود و کاملا مشخص می شود و با رنگهای دیگر اشتباه نمیگیرید. اگر هم احیانا نخ را گم کردید یا گرهی را نصفه بستید می توانید با کمک یک سنجاق دوباره باز کنید و از اول ببندید.

قدم 7

خب وقتی بافت اصلی دستبند دوستی تمام شد تقریبا کار تمام شده است. پس از 8 تا 10 سانتی که بافتید انتهای آن را گره بزنید و نخ های مانده را به روشی که اول گفتیم ساده ببافید و دوباره انتهای آن را گره بزنید. اگر هم چیزی از نخ ها اضافه ماند قیچی کنید و تمام.

قدم 8

خب حالا دستبنددوستی را دور دست بگذارید و گره بدهید. به نظر کار زیبا و پررنگی می آید...از داشتن آن لذت ببرید و برای دوستانتان هم درست کنید.
امیدوارم از آموزش بافت دستبند دوستی استفاده کنید.

آموزش بافت دستبند دوستی

دوسش دارم(2 )

تاریخ انتشار۹۵/۰۴/۱۲
تعداد بازدید 0
QR code

به اشتراک گذاری آموزش



ارسال پیام