آموزش ساخت بند ساعت مچی پاراکورد

خلاصه ای درباره ی آموزش

همه ما ساعت های مچی قدیمی داریم که بند های آنها پوسیده شده است.در این آموزش یاد خواهید گرفت چگونه یک بند زیبا پاراکورد برای ساعت مچی خود ببافید.این بند آنقدر زیبا خواهد بود که می توانید بجای بند ساعت های جدید خود نیز از آن استفاده کنید.
(این آموزش را از منابع دیگر ترجمه کرده ام)

قدم 1

برای این پروژه، حدود 3 متر نخ پاراکورد نیاز دارید، قیچی، متر، گیره، فندک و ساعت نیاز دارید. نخ پاراکورد را در اینترنت اگر سرچ کنید سایتهایی هستند که بصورت آنلاین می فروشند و همچنین می توانیداز فروشگاه های وسایل کوهنوردی یا ماهیگیری و طبیعت گردی تهیه کنید. ضخامت و طول نخ به اندازه مچ دستتان بستگی دارد همچنین به اینکه دوست دارید چقدر ساعت کلفتی به دستتان ببندید. همچنین به نوع ساعت شما که چندتا گره پاراکورد روی آن جا می شود.

قدم 2

از یک انتهای پاراکورد حدود نیم متر جدا کنید و طبق عکس به یک طرف گیره بزنید. می بینید که یک سمت کوتاهتر است.

قدم 3

حال ساعت را اضافه کنید و پاراکورد را از داخل پیم ساعت گذرانده و به همان اندازه از آن طرف ادامه دهید و دور طرف دیگر گیره، بچرخانید. باز هم تاکید می کنم که دقت کنید اندازه بند ساعت به اندازه مچ دستتان باشد و حتما مچ دست خود را اندازه گرفته و براساس آن اندازه بند را تعیین کنید. خب حالا با نخ های اضافه از دو طرف دوباره از داخل پیم رد کنید و طرف دیگر ببندید. دقیقا مانند تصاویر.

قدم 4

خب نوبت به بافتن می رسد. در تصاویر بسیار واضح است. با قسمت بلندتر نخ شروع به بافتن می کنیم. میبینید که اول نخ را دور دو نخ وسط بند ساعت می پیچیم و از زیر میبریم و دور نخ های دو طرف می چرخانیم. همین کار را ادامه می دهیم. اول دو نخ وسط و سپس دونخ کناری. ادامه دهید تا بافت ما کامل شود.

قدم 5

بافت را ادامه دهید. میبینید که از پشت ساعت(در عکس) کدام نخ بلند است و داریم با آن می بافیم. از جای خودش در پشت ساعت نخ را از داخل پیم ها عبور می دهیم و سمت دیگر هیمن بافت را ادامه می دهیم.

قدم 6

خب بافت را در سمت دیگر ساعت ادامه دهید تا پایان. به کمک قیچی دم باریک نخ را گره برنید و ببندید.

قدم 7

به کمک همان قیچی دم باریک نخ های اضافه را از داخل دستبند در بافت وسطی عبود دهید و گره بزنید تا باز نشود. خب حالا امتحان کنید ببینید ساعت اندازه مچ شما است یا خیر. میبینید که یک کار اسپورت و شیک دستتان دارید.
امیدوارم از آموزش بافت بند ساعت پاراکورد استفاده کنید.

آموزش ساخت بند ساعت مچی پاراکورد

دوسش دارم(0 )

تاریخ انتشار۹۵/۰۴/۰۶
تعداد بازدید 0
وب سایت

www.mediateam.ir
QR code

به اشتراک گذاری آموزش



ارسال پیام