چند قدم برای کاهش وزن

خلاصه ای درباره ی آموزش

آیا مراسم یا مهمانی خاصی در پیش رو دارید یا میخواهید با دوستانتان به مسافرت بروید . در هر صورت فرقی نمیکند به چه دلیلی میخواهید وزن کم کنید و رژیم بگیرید این چند قدم برای کاهش وزن شمارا کمک میکند تا به وزن دلخواه خود نزدیک شوید.

قدم 1

استفاده از یک سر رسید
اولین کاری که برای گرفتن رژیم و کاهش وزن باید انجام دهیم نوشتن روزانه در سر رسید میباشد که چه چیزی و به چه مقداری( به صورت حدودی) و در چه زمانی میل کرده ایم و نوشیده ایم .

قدم 2

آشامیدن آب
به میزان قابل توجهی آب بنوشید. اگر از نفخ کردن رنج میبرید نوشیدن آب میتواند به آن کمک کند .دقت داشته باشید که نوشیدن آب را به زمان تشنگی موکول نکنید و سعی کنید که روزانه 8 لیوان آب بنوشید.
شما میتوانید به آب خود لیموی تازه و یا زنجفیل اضافه کنید.

قدم 3

در رژیم خود از غلات کامل استفاده کنید .
غلات جزء غذاهای فوقالعاده ای هستند که کالری بسیار کمی دارند.و به دلیل فیبر موجود در آن شما زمان بیشتری احساس سیری میکنید.

قدم 4

خوردن میوه
اضافه کردن میوه وسبزیجات به رژیم خود میتواند کمک شایانی در روند لاغری داشته باشد. میوه ها میتوانند بهترین میان وعده ها باشند و میتوانیم آنهارا جایگزین میان وعده های ناسالم و پر کالری کنیم و از سبزیجات در وعده های اصلی استفاده کنیم .

قدم 5

برای کنترل کردن قند و فشار خون در زمان رژیم باید هر 3 ساعت یک بار یک میان وعده میل کنید
میتوانید برای میان وعده از یک مشت بادام و یک سیب میل کنید.
شاید فکر کنید که این حجم از خوراکی ها هیچ شباهتی به رژیم ندارد .ولی رژیم به این معنی نیست که به خودتان گشنگی بدهید بلکه استفاده صحیح از مواد سالم و کم کالری است.

قدم 6

دقت به کالری مصرفی
سعی کنید که خود را عادت بدید قبل از خرید و مصرف هر کالایی برچسب ارزش غذایی آن محصول را مطالعه کنید و به آن توجه کنید.
پروتئین مصرف کنید.
از وعده های غذایی با پروتئین بالا استفاده کنید.که میتوان تخم مرغ . سینه مرغ . بوقلمون .ماهی و حبوبات را نام برد پروتئین میتواند احساس سیری طولانی تری به شما بدهد و کمک شایانی به کاهش وزن شما خواهد کرد.

قدم 7

درست غذا میل کنید
غذای خود را آهسته میل کنید و سعی کنید لقمه های خود را به درستی بجوید. این روش به شما کمک میکند احساس سیری به شما دست دهد.
محدود کردن مصرف آبمیوه
آب میوه ها از کالری بالایی برخوردار هستند پس برای اینکه بتوانیم به روند کاهش وزن خود کمک کنیم میتوانیم یک تکه میوه را جایگزین آن کنیم .

قدم 8

وعده های غذایی را از دست ندهیم
از دست دادن یا فراموش کردن یک وعده غذایی نه تنها به رژیم ما کمکی نمیکند بلکه به دلیل گشنگی میزان خوراک در وعده غذایی بعدی زیاد میشود و میتواند نتیجه عکس داشته باشد.
به جیره غذایی خود دقت کنید
میزان مصرفی مواد غذایی خود را با مقدار مصرفی استاندارد مقایسه کنید .اگر از میزان استاندارد بیشتر بود جیره خود را کوچکتر کنید .وکم کم خودتان متوجه اندازه کافی میشوید.

قدم 9

کم تحرک نباشید
ورزش کردن کمک شایانی به کم کردن وزن شما میکند فرقی نمیکند چه شکلی از ورزش را انتخاب کنید . راه رفتن . دویدن . دوچرخه سواری و... شما میتوانید از 10 دقیقه در روز شروع کنید وآن را به 30 دقیقه در روز برسانید ورزش کردن نه تنها به رژیم شما کمک میکند بلکه به سلامتی جسم و روان شما نیز کمک میکند.
در هنگام خرید فردی با هوش باشید
برای خرید اولویت خود را روی غذاها و میان وعده های خود بگذارید و یک لیست از موادی که لازم دارید تهیه کنید.
در زمان هایی که احساس گشنگی دارید به هیچ عنوان به خرید نروید.

قدم 10

به هیچ عنوان مقابل تلویزیون غذا میل نکنید.تحقیقات نشان داده زمانی که فرد در مقابل تلویزیون غذا میل میکنند حجم بیشتری از غذا را مصرف میکنند.
انتخاب مواد درست برای مصرف روزانه
سعی کنید از لبنیات کم چرب استفاده کنید و از مصرف کره و مایونز و کیک ها و بیسکوئیت ها وبستنی پرهیز کنید یا یک هفته در میان به خودتان جایزه بدهید.

چند قدم برای کاهش وزن

دوسش دارم(0 )

تاریخ انتشار۹۶/۱۲/۰۹
تعداد بازدید 0
توسط:مهدی افشار
وب سایت

www.mediateam.ir
تلگرام

https://telegram.me/achar24
آدرس:  0
QR code

به اشتراک گذاری آموزش



ارسال پیام